KrISS feed 8.7 - A simple and smart (or stupid) feed reader. By Tontof
  • Sunday 22 September 2024 - 21:05
    Featured Image

    Oblíbená dementní zábava našich policejních hrdinů, totiž pronásledování jiných vozidel v silničním protozu, má poprvé zdokumentovanou oběť mezi nevinnými občany.

    Problematice policejního honění se věnujeme často. Většinou v souvislosti s narůstajícím rizikem pro ostatní účastníky silničního provozu a škodami, které přitom vznikají na majetku daňových poplatníků, a také většinou zcela extrémním nepoměrem mezi způsobenými škodami a dosaženým benefitem pro společnost. Opakovaně jsem přitom konstatoval, že je jen otázkou času, kdy při tom přijde o život někdo, kdo byl jen ve špatnou chvíli na špatném místě a s tímhle infantilním policejním sportem nemá vůbec nic společného. Nyní se tak stalo. Čtveřice retardovaných policejních hrdinů praktikovala minulý týden ve čtvrtek pronásledovala tuningáře. Na křížovatce ulic Sokolská a Wenzigova se srazila vysokou rychlostí bočně s běžným autem, které se do policejní honičky připletlo náhodou, a v tomto vozidle zemřela na místě mladá žena.

    Obě vozidla byla nárazem zcela zničena. Opel podle všeho projížděl po Sokolské a z boku do něj vysokou rychlostí narazilo policejní vozidlo jedoucí z ulice Wenzigovy. Náraz Opel obrátil na bok a byl odhozen až na chodník. Vše nasvědčuje velmi vysoké rychlosti jízdy policejního vozu a tím také mimořádně bezohlednému a nebezpečnému způsobu jízdy policejního šílence za volantem.

    Sebereflexe na straně Policie České republiky byla podle očekávání naprosto nulová. „Je nám velmi líto této tragédie a pozůstalým vyjadřujeme upřímnou soustrast. Zraněným přejeme rychlé a úplné uzdravení,“ uvedl k nehodě policejní mluvčí Jan Daněk.

    Den nato, v pátek 13. září, publikovala Policie České republiky propagační video zobrazující různé postupy rozbíjení aut a zabíjení lidí, které si alternativně vypadající příslušníci PMJ právě osvojují a brzy budou aplikovat. Vzkaz veřejnosti je jasný. My můžem všechno a zabíjet vás taky. Vy nám to budete tolerovat, budete to platit a budete s tím nadšeně souhlasit, protože my můžem a vy musíte. Žádné diskuse a nazdar, devótní novináři zpracovaní naším tiskovým odborem vám to vysvětlí.

    Na margo PMJ, z pozice občana mám čím dál větší problém rozpoznat, zda se ještě jedná o policisty nebo zda je to ochranka nějakého drogového bosse ze střední Ameriky. Jestli si někdo představuje veřejnou autoritu a strážce zákona takto, tak já tedy rozhodně ne. Mám dojem, že se tento útvar zcela vymkl kontrole, podobně jako Komorousovo zlodějské komando, co se pakuje na nevykonaných přesčasech a kšeftování s informacemi. Na těchto útvarech je skvěle vidět, že policisté jsou ve skutečnosti vedeni k tomu, aby v občanovi viděli apriori nepřítele a ne někoho, komu mají sloužit, protože financuje jejich opulentní lifestyle.

    Policejní pohrdání běžnými občany podle všeho dosáhlo nové úrovně. Už se ani neobtěžovali vymýšlet si nějakou pohádku o tom, jak rychle jedoucí tuningáři ohrožovali jiné účastníky silničního provozu a oni museli zasáhnout, protože šlo o životy nás všech a podobnými historkami, kterými nás zásobovali vždy předtím, když pořádali policejní honění a povedl se jim nějaký fuckup. Píšu tento článek záměrně s odstupem, protože jsem doufal, že propolicejní novináři přijdou dodatečně s nějakým senzačním odhalením, které zjevně nepřiměřené a kontraproduktivní policejní jednání bude nějak ospravedlňovat, jako že třeba tuningář měl na své rachotině mimořádně nebezpečné LED žárovky bez platného atestu. Ale nic. Prostě občane, ber to jak to je, my budem honit a ty musíš chcípnout, není třeba nic omlouvat ani vysvětlovat. Policie zde zjevně spoléhá na to, že veřejná akceptace těchto postupů je stále ještě dobrá a veřejnost nemá potřebu se většinově vymezit proti tomu, že ji ohrožují ti, co ji jinak mají chránit.

    Příznivce tuningu asi není zapotřebí nějak rozsáhle komentovat. Většinou se jedná o romantické debílky, o nic chytřejší než běžný policista, kteří žijí v jejich světě a zabývají se „úpravami“ jejich vozidel a koukáním na Richle a zbjesyle. Nemyslím, že by tuníčkáři byli celkově v něčem nebezpeční, nakonec i v tomto případě tuningáři nikoho nezabili, ale policisté ano.

    Doufám, že spokojený je nyní i soudruh Kedroň z bolševického serveru Seznam Zprávy, kterému se zdálo, že policisté málo honí, volal po tvrdé ruce a teď ji tedy má.

    Tato policejní honitba navíc obsahuje několik podezřelých okolností. Zřejmě se nejednalo o vůz služby dopravní policie (nepoužívají Scaly) a v případě dopravky by bylo neobvyklé, aby na palubě byli čtyři fízlové. Zřejmě PMJ nebo nějaká jiná podobná jednotka složená z přemotivovaných potetovaných vypatlanců s taktickými plnovousy, kterým jejich nadřízení honění nabízejí jako určitou formou nemateriálního benefitu a egoboosteru. Pustí je z nemocnice a budou se opět hlásit u svého nadřízeného o další úkoly. Nezbývá nežli se tázat, jaký je vlastně rozdíl mezi těmi, kdo porušují zákon a kteří ho domněle chrání.

    Každopádně taktika policejního zásahu je při bližším pohledu zcela směšná. Jaké vozidlo je schopna účinně pronásledovat zdechlá Škoda Scala obsazená čtyřmi dobře vykrmenými policejními profesionály s mentálním deficitem? Otuněný Aixam nebo Ligier?

    Úplně mi uniká, jaký taktický význam má provádět policejní honění v místech, které je přímo epicentrem fízlování a dopravní represe. Hustota kamer na magistrále je pravděpodobně nejvyšší v republice, možná v Evropě, dosahuje čínských parametrů. Je tam úsekové měření, mnoho kamer zapojených do systému Automatická kontrola vozidel, další kamery městského kamerového systému a nevzniká sebemenší důvod někoho pronásledovat, protože se doslova pronásleduje sám. Informace o tom, kam jede je k dispozici v reálném čase, stejně jaké záběry řidiče a informace o provozovateli vozidla. Jaký smysl má policejní honění za takových podmínek, je naprosto nejasné. Ani jeden z policejních hrdinů na palubě té jejich škodovky však neměl tolik rozumu, aby řidiče upozornil, že dělá něco, co nemá vůbec žádný smysl, a tyhle lidi si platíme z daní a přispíváme na jejich nafouknuté platy a benefity.

    V souvislosti s vysokorychlostním pronásledováním vozidel padla minulý týden jedna zajímavá věta, bohužel nikoli u nás. Došlo k dalšímu nedokonanému pokusu o atentát na bývalého a (věřme že i budoucího) prezidenta USA Donalda Trumpa. Jakýsi pomatený ukrofil se schovával s něčím jako archaická puška SKS u plotu jeho rezidence, aby ho zastřelil při golfu. Všiml si ho tajný agent a ozbrojený ukrofil musel svůj úkryt opustit, aby uprchl v černém SUV Nissan. Policisté se ho jali pronásledovat, aby ho následně o několik kilometrů dál na dálnici obklíčili a zastavili. Šerif popsal taktiku zásahu tak, že ho měli pod kontrolou, ale raději ho nechali ujet a zadrželi ho až později na dálnici, aby se vyhnuli vysokorychlostnímu pronásledování. Jak vidno, zločin v podobě nedokonaného pokusu o vraždu bývalého prezidenta nebyl pro americké bezpečnostní složky dostatečným ospravedlněním pro to, co české bezpečnostní složky běžně neváhají praktikovat při pronásledování tuningářů s provrtanýma výfukama.

    Nemám přehnaná očekávání. Jelikož případ vyšetřuje GIBS, dozvíme se po nějaké době, že sice došlo ke smrtelné nehodě, ale policejní vozidlo jelo přiměřenou rychlostí, s majáky a že je z důvodu generální prevence třeba zejména potrestat řidiče Opelu, kterému zemřela přítelkyně, protože nedbal ustanovení o vozidlech s právem přednostní jízdy. Nestrannost GIBS a objektivita jejího vyšetřování začíná být pověstná. Zhovadilý majitel pivní sodovkárny z Humpolce pošle fízlovi sud piva, nebo raději hned všem čtyřem těm kriplům, kteří ho vypijí na zdraví svých nadřízených, kteří nemají problém s tím, když policisté ničí životy a majetek z malicherných důvodů.

    Je tedy pouze na nás občanech, jak dlouho bude pokračovat tato nebezpečná praxe policejního honění. Všichni, kdo tyto postupy na veřejnosti nebo v internetových diskusích schvalují nebo dokonce obhajují, by si měli uvědomit, že oni sami nežijí ve vakuu, ale jsou také součásti stanfordského experimentu na celostátní úrovni. Příště to může být třeba vaše žena nebo dítě, které policisté zabijí, protože domněle pronásledovali někoho, kdo jim připadal podezřelý. Spíš nepronásledovali, nejspíš jen jeli jak prasata, protože můžou. Stane se to třeba hned zítra a je přitom jedno, že neděláte nic nezákonného. Spadnete do kolonky colateral damages v rodícím se policejním státě, což je prakticky méně než hovno. Jsou státy, kde je vysokorychlostní pronásledování zakázáno zcela nebo výrazně omezeno jen na zcela specifické případy, protože si to veřejnost vymohla poté, co vyšlo najevo, že přináší významná rizika pro nevinné občany výměnou za minimální redukci rizika, a to je stav, kam potřebujeme dojít.

     


    22.09.2024 D-FENS

  • Saturday 21 September 2024 - 08:24
    Featured Image

    Vážení spoluobčamé, naši zemi postihla další hrozivá katastrofa. Tu poslední si pamatujeme před třemi roky, to vznikla naše vláda. Nyní jsou to povodně.

    Mnozí z vás se ptali v uplynuloých dnech, kam nám zmizel Blyštivý Péťa? Těšili se na má povzbuzující slova, zatímco voda ničila jejich příbytky. Tak jsem tady. Už jste jistě taky přišli na to, že věci nejsou takové, jaké se stanou, ale jsou takové, jak se komunikují. Tak já vám teď budu strategicky komunikovat povodeň.

    Předně je teď ideální čas na to, abychom společně oslavili úspěch vládního programu boje se suchem. Vynaložili jsme mnoho vašich peněz na rozbory, studie, studie těchto studií, studie rozporující tyto studie a další studie rozporující ty studie, které vyvracely ty prvotní studie. Mnoho ekologických neziskovek se skvěle napakovalo a výsledek se dostavil. Máte ještě problém se suchem? Určitě ne. A to všechno během naší vlády.

    Poté, co jsme úspěšně ukončili boj se suchem, se teď vrhneme na boj s vodou. V zimě budeme bojovat s mrazem, který letos tak potrápil producenty tichého vína, a v létě budeme bojovat s horkem. Na jaře budeme bojovat s pylem, který trápí alergiky, a až včely nebudou mít co žrát, vyplatíme včelařům dotace. Na podzim budeme bojovat s padajícím listím. My tu zemi zachráníme, ať chcete nebo ne.

    Úplně nejdřív ze všeho je teď třeba, abyste si sbalili evakuační zavazadlo. Do něj umístěte následující předměty: Nutelu, velkou sklenici, 500 g, mají v supermarketu Globus ve slevě za 199 Kč, což je v celé Evropě bezkonkurenčně nejlepší cena, a to je zásluha naší vlády. Dále moji knihu Vládnutí v čase krizí, která vám pomůže rozptýlit chmury a pomůže vám najít odpověď na otázku, kdo může za tenhle bordel.

    Poskytujeme rozsáhlou hmotnou pomoc. Pokud vás voda ještě nezatopila, dostavte se na českobudějovické výstaviště do pavilónu T1. Tam dostanete od hejtmana Kuby šest pytlů s pískem. Ptáte se, co máte dělat s šesti pytli s pískem? Že se šesti pytli nedá nic utěsnit? Poskládejte je jeden na druhý a stoupněte si na ten nejvyšší. Pokud jste všechno provedli správně, stojíte asi o půl metru výše než předtím a velká voda na vás nemůže, tedy alespoň po nějakou dobu. Pokud už vás voda zatopila, pytle asi nebudete potřebovat. V tom případě vám natiskneme peníze. Přesně 73 tisíc, to jsou tak dvoje dveře a jedna skříňka z papundeklu z Ikey.

    Pokud vám povodeň odnesla celý dům, tak vám možná dovolíme postavit si nový. Náš pirátský kolega soudruh Bartoš usilovně pracuje na digitalizaci stavebního řízení. Doporučuji požádat co nejdříve, zejména pokud jste z oblastí postižených padesátiletou vodou, abyste stavební povolení dostali včas a mohli začít stavět hned po další povodni.

    Byl jsem se podívat na poničenou Ostravu. Vzal jsem si na to hodobóží tesilky a polobotky. Dali mi tam do ruky takovou divnou věc. Na jedné straně to mělo dřevěnou tyč a na druhé takový ohnutý plech. Myslel jsem, že je to nějaká anténa, kterou se ovládají ty americké vojenské drony, co nám tady pomáhají s povodněmi. Namířil jsem tedy tu anténu na nebe, aby přiletěl ten dron. Jenže pak mi vysvětlili, že ta věc je takzvaná lopata a používá se to k odklízení bahna. I takové technologie se teď používají díky naší vládě.

    Možná se ptáte, kdo za ty povodně může. Může za to Babiš, klimatická změna a ruští agenti. Zejména se pozastavím u těch posledních. Proč si myslím, že za povodně mohou ruští agenti? To je úplně jednoduché. Povodně jsou zcela jasně protivládní agenda, protože nás zdržují od důležitých strategických úkolů, jako je likvidace průmyslu, likvidace dopravy, zavádění cenzury nebo digitální fízlování občanů. Naše vláda je protiruská. Cokoli protivládního je tedy současně také proruské. Povodně jsou tedy jednoznačně proruské. Někomu možná připadalo nevhodné, když voda zaplavovala města a pan generalisimus Řehka, což je největší český vojevůdce hned po Janu Žižkovi, se dožadoval, aby se na armádu vynakládalo více než dvě procenta hrubého domácího produktu. Pro ty, kdo neví, co to znamená, znamená to, že si koupíte třeba máslo za padesát korun, tak jednu korunu z toho dostane česká vojenská junta. To aby bylo všem jasní, co to obnáší. A já vám říkám, že pokud nechceme další proruské povodně, musíme zdražit máslo!

    Ale teď už vás nebudu zdržovat. Běžte všichni k volbám a volte hejtmany za ODS, tedy ty, kteří se nestydí za tu stranu a nekandidují pod vlastním jménem.

     


    21.09.2024 D-FENS

  • Sunday 15 September 2024 - 22:28
    Featured Image

    Před několika lety jsem pracoval pro Seznam.cz jako analytik. Už tam nepracuji delší dobu, tak o tom s odstupem můžu něco napsat. Chtěl bych tímto reagovat na článek Jana Mrcasíka jménem “Seznamem vnucovaná cílená reklama alias RTB znamená aukci 400 položek o vašem soukromí”. Obdivuji jeho přehled, na laika je to velmi dobrá sonda, nicméně se dopustil několika ne úplně velkých, ale zásadních chyb.

    Jednak bych chtěl korigovat jeho popis nakládání s daty, ale především dát místnímu čtenářstvu trochu realističtější pohled na prostředky a zájmy takové firmy, než je ten skandální od pana Mrcasíka.

    Data pro cílenou reklamu se nikam neposílají a většinou se s nimi neobchoduje. Ty případy, na které Mrcasík odkazuje, jsou úplně jiná liga, a je to liga třetí. Uživatelé dají ta nejcitlivější data typu jméno, datum narození, kreditní karta, nějaké malé firmě, jako je seznamka pro gaye v USA. Pak začne závod s časem. Firma roste, data se zvětšují a stávají se dobrým cílem pro hackery. Mezitím management buď začne pracovat na jejich zabezpečení, nebo na to dlabe a data se nakonec dostanou ven. Tohle se ale netýká Googlu a Seznamu. Pokud dojde k úniku z takhle velkých firem, pak je to navzdory dobrému zabezpečení a je to prostě moment, kdy zlo vyhrálo v zápase s dobrem. Jestli se o svoje data trochu bojíte, tak je nedávejte malým firmám. Pokud se bojíte hodně, nedávejte je nikomu; když je sami nedáte, tak automaticky generováná data pro cílenou reklamu nebudou obsahovat citlivá data, viz níže.

    Jak je to s tou “aukcí otroků”, Real Time Bidding. Když si uživatel otevře seznam.cz bez adblocku, asi se mu zobrazí hned několik reklamních ploch vyplněných hlavně reklamními bannery. Mezitím (za těch několik sekund načítání) se na serverech Seznamu spustila docela zajímavá sada algoritmů. Každý z těch algoritmů má na svou práci jen několik milisekund, aby se reklamy nezobrazovaly pomalu, a musí obsloužit tisíce podobných, kteří web navštívili předtím a kteří přijdou poté. Takže žádný z těch algoritmů nedělá nic chytrého, protože na to není čas ani výpočetní výkon.

    Jako první je potřeba vyřešit, jestli uživatele lze spojit s nějakým již existujícím profilem. Pokud je přihlášený, je to snadné. Pokud není, je k dispozici celá řada triků, aby se tak stalo, ale musí to být celé velmi, velmi rychlé, takže to dost často prostě selže a uživatel je dále veden jako anonymní.

    Proč se Seznam snaží minimalizovat počet anonymních uživatelů? Prachy. Dali byste peníze za to, že reklamu na dětské plenky zobrazí Seznam všem od 5 do 80 let věku? Tak nějaké asi ano, ale to už si rovnou můžete koupit billboard. Jestliže plenky shání třeba méně než jeden z 20 lidí, pak za matku na mateřské jste prostě ochotni vypláznout výrazně, výrazně víc. Naopak existují některé reklamy, které je v pohodě zobrazovat všem. Takové datum koncertu Ewičky Farny může být považováno za informaci hodnou k rozšíření mezi všechny uživatele.

    Aby se rozhodlo, jestli uživatel uvidí Ewu nebo Pampers, inzerenti se utkají v automatizované aukci, kde nejvyšší nabídka vyhrává. Pokud Seznam usoudí, že jste čerstvý a ideálně bonitní otec, zařadí do aukce Pampers, protože oni si v systému Seznamu zadali, že chtějí tkzv. cílit na otce. Není to tak, že by teď reklamka dělající pro Pampers dostala všechna data o uživateli, to ani omylem. Data jsou Seznamu a ten je nepustí z ruky; jsou jeho kapitál a ten mu vydělává na chleba. Ewa v aukci bude taky, ale s výrazně nižší cenou, takže to projede a uvidíte Pampers. Pokud Seznam ale nedokáže přiřadit uživatele ke konkrétní skupině, uvidíte vždycky Ewu. Ewa je tam za malou cenu naschvál, protože chce oslovit co nejvíc uživatelů a nevadí, že nějakou malou skupinu vynechá.

    Ty chytré věci se začnou dít daleko později. Na konci měsíce, roku, se na data podívá nějaký analytik. Nedívá se na Vás, dívá se na agregát, protože uživatelů je několik miliónů a stejně ta data lze jen obtížně spojit například s konkrétním jménem, protože bezpečnost. Kdyby nějakému analytikovi nebo programátorovi jeblo, začal by data zneužívat a prasklo to, firma by na tom asi moc nevydělala, takže je v jejím nejlepším zájmu ta data ukládat tak, aby se jen velmi málo osob a ideálně jen s velkými obtížemi dostalo ke zcela neanonymizovaným datům. Je na to celý vědní obor; já o tom nevím mnoho, ale viděl jsem ta data a i vlastní ženu bych v tom hledal s velkými obtížemi.

    S tím agregátem analytik udělá to, že se podívá, jací uživatelé kolik vydělávali. Taky se podívá na inzerenty, co chtěli a co dostali. Celkem nepřekvapivě shledá, že nepřihlášení nevydělali Seznamu skoro nic a že inzerenti se poprali o určité skupiny přihlášených uživatelů. A protože cílem firmy je maximalizovat zisk, analytik tedy nahlásí svým nadřízeným, že je potřeba identifikovat co nejvíc lidí a zjistit o nich to, co inzerenti chtějí vědět. Inzerenti také nejsou primárně šmíráci, takže je zajímají sice relativně soukromé, ale ne až tak překvapivé informace. Například distributor kočičího žrádla by rád věděl, kdo má kočku. Výrobce kočárků potřebuje vědět o těhotných. Prodejce luxusních aut nepotřebuje oslavovat náctileté.

    Jak tyhle informace Seznam získá? Blbě. Pokud mu je sami nedáte, je to úplná statistická duchařina. V průměru to ale docela funguje. Když už jste jednou klikli na reklamu s Pamperskami… well, možná jste se jenom uklikli, když jste hledali slevový leták z Kauflandu, ale pro Seznam jste podle analytika od teď bonitní otec, takže plenky uvidíte desetkrát za den. Jestli aspoň jeden ze tří takto označených opravdu bonitní otec bude, Pampers uvidí, že tahle reklama prodává víc, než ta necílená, a pustí chlup. Manažeři jsou spokojení a analytik dostane pochvalu, jak krásně identifikoval skupinu bonitních otců.

    Zpět k Mrcasíkovi a jeho článku. Myslíte si, že někoho zajímá, co si o Vás Seznam myslí? Kromě reklamních agentur ani náhodou, protože např. bezpečnostní složky asi těžko zužitkují fakt, že jste klikli na reklamu na Pampersky, a co z toho analytici v Seznamu usoudili je každému u zadku. Ano, ta primární data o tom, kde jste brouzdali, jsou extrémně citlivá, ale ty Seznam z ruky nedá, leda že by ho donutili zákonem… což je problém úplně jiný. A i kdyby je chtěl někam předat, zákon ukládá mít souhlas uživatelů, což zase funguje jen u přihlášených, kteří ho explicitně dali, a i tak je to dále omezeno zákonem.

    Vidí Seznam všechny stránky, na které chodíte? Ne. Zdaleka ne na všech stránkách jsou reklamy; ne všechny reklamy jsou Seznamu. Taky si uvědomte, že všechno se musí zpracovat strojově, takže sice by se z Vaší historie leccos dalo odvodit, ale to by ten počítač musel mimo jiné přečíst a pochopit všechno, co jste četli, ideálně i s rozpoznávání obrazu, a ještě to dát do kontextu vaší motivace. Což je hrozně náročné a v podstatě na hraně výpočetních možností a poznání, takže se to nedělá.

    Je něco špatného na tom, že tohle celé Seznam dělá? Seznam nemá povinnost poskytovat Vám jakékoliv služby. Ta služba je placená. Platí ji inzerenti. Vy jste ten produkt. Jestli nechcete být produkt, zapněte si adblock a nepoužívejte to. Téměř jistě tam v takovém případě buď žádný profil mít nebudete, nebo bude nepřesný až nesmyslný. A pokud se vám nelíbí, že jsou na nějakém webu reklamy od Seznamu, tak si to vyřiďte se zřizovatelem daného webu.

    Buďte rádi, že je tady jak Seznam, tak Google; tuzemský trh je tou vyrovnaností unikátní. Ani jedna firma tak nemá kompletní data. Navíc z toho plynou další výhody: věděli jste, že Google udělal v Praze hned po New Yorku kompletní 3D vizualizaci, protože Seznam tady Googlu konkuruje v mapách? Jinak ve většině zemí má buď Google téměř výhradní postavení, nebo tam místní vláda protěžuje vlastní šmírácký subjekt.

     

    Já osobně cpu některým společnostem svoje data vědomě, protože mi pak přináší lepší služby. Inzerentům asi taky, ale já mám zapnutý adblock, takže se inzerenti nakonec stejně můžou jít klouzat. Ostatně co je tak špatného na tom, že na Vás Seznam práskne výrobci kočičího žrádla, že potřebujete kočičí žrádlo? Lepší než reklama na dámské vložky, ne?


    15.09.2024 Chopin

  • Sunday 15 September 2024 - 22:18
    Featured Image

    Tak se mi dva roky s dvěma roky sešly, na odometru mého BMW330e se objevilo 80000 km a začal jsem řešit, co bude nástupce. Původně jsem myslel, po zkušenosti z minula, že mi dealer řekne, že budu muset tři čtvrti roku na nové auto čekat, proto jsem to začal řešit už teď.

    Zapomněl jsem ale, že před dvěma lety doznívala krize čínské chřipky a současně jsem zapomněl, že přichází krize grýndýlová, protože v BMW mi řekli, že sklady jsou narvané a auto můžu mít za čtyři až šest týdnů složené. A tak jsem koukl na nový 330e a… zjistil, že ještě více LCD a ještě méně tlačítek. Nesnáším matlání po LCD, zejména v autě. Chci věci ovládat, aniž bych musel dát oči z předního skla. Na dálnici je to celkem fuk, ale v městském provozu, kdy nevím, který registrant mi vlítne pod auto na sdílené kolobrndě, si nemůžu dovolit hledat nějaký přepínač ve druhém podmenu nějakého podmenu hlavního menu.

    Takže po počátečním znechucení jsem se vrátil k původní touze po SUV. Jako daily car mám rád SUV. Ale tím myslím skutečné SUV, jako je Jeep Grand Cherokee, Mercury Mountaineer, Cadillac Escalade apod. Ne přefouklé evropské hatchbacky, které mají s SUV asi tolik společného, jako Starobrno s pivem. Já vím, píše se tam SUV, takže to musí být SUV. Jo.

    A tak jsem si od kolegy půjčil BMW X5 hybrid s Xdrive. Je to větší. Sysop má rád velké věci. Moji dva zlatí retrieveři už neměli hlavy připláclé stropem auta. Vystoupit se dalo i bez horolezecké výbavy. Nejelo to špatně. Ale xDrive má tendence v určitých rychlostech chytat mechanické rezonance. Na 330e mi to dělalo mezi 115-125 km/h, na X5 jsem to zaznamenal také, jen kousek výš. Asi to většině lidí nevadí a spolujezdec to vůbec nepozná, ale jako řidiče mne to ruší. Mírný hukot podvozku. A pneumatikama to fakt neni.

    Audi nechci, mám špatné zkušenosti s nezdravě sebevědomými lidmi z fabriky Audi. Takže těm vydělat nedám. Mercedes nenabízí PHEV SUV v benzínu. A já chrochták prostě nechci. Jeden kolega má PHEV v dýzlu a start spalováku je provázen menším autotřesením, co bych čekal u Volhy, ale ne Mercedesu. Mě nafta smrdí a mám ji mentálně spojenou s traktorem.

    VW po jeho prosazení grýndýlu v EU pro mne skončil. Zdá se, že teď se mu to lobby vrací jako bumerang. Dopadne jak Philips a Tungsram se zářivkovýma žárovkama. Dobře jim tak.

    Náhoda tomu chtěla, že jsem cestou z Plzně měl za sebou XC90 a ta maska mne trkla do očí. Doma jsem projel net a zjistil, že to nemusí bejt špatný auto. Udělal jsem poptávku dealerovi, namyslel si vybavení a pak porovnal cenu s X5. Musel jsem uznat, že Volvo je cenově přijatelnější. A já chodím do práce pro peníze, tak proč rvát Finanzamtu víc, než je nutné.

    PHEV byla podmínka, protože 1% zdanění, které původně mělo platit jen do konce roku 22, nakonec bylo prodlouženo do konce roku 30 a jak to bude v Německu dál, to už si pak Číňani ošéfují.

    Logo Volvo asociuje, že auto je pro lidi, kteří mají mozek a pohlavní orgán v souladu.

    A tak jsem sáhl po XC90 v motorizaci T8 PHEV. Těch 455 koní se slušným krouťákem slibovalo, že ta krabice by měla jet. Na rozdíl od xDrive není mechanický spoj mezi přední a zadní nápravou, protože předek je spalovák a zadek je elektro. Po zkušenosti s PHEV Outlanderem jsem z toho měl trošku obavy, ale ukázalo se, že zbytečně. Není to ani nedotáčivé, ani přetáčivé.

    Další obava byla, že když je to vyšší, jestli se to nebude kolíbat. Jasně, vzduchové tlumiče jdou snížit, ale i tak. Ameriky, pokud neměly nastavitelnou výšku, se daly pohybem volantu snadno rozkolíbat, že jsem měl občas obavu, že z rádia začne týpek zpívat, že pije kolu a zezadu mi na rameno poklepe druhej, se zlatým řetězem okolo krku a mňoukne, že chce kilo za minutu. Tak tohle XC90 fakt nedělá. Dneska ráno chcalo, silnice mokrý a tak jsem zkusil zatáčky u nás v horách, co je mám snad tisíckrát projetý v různých autech. A… sedí to. A dobře. Ano, nemám stejný vzorek, jako na BMW, ale letní je.

    Pochopitelně, že srovnávat vnitřní objem s kombajnem 330e dost dobře nejde. Nicméně je jasné, že v 330e hledali v Mnichově každou skulinu, kam ještě nacpat pár článkú baterie. Takže pod podlahou kufru už příliš místa nebylo. XC90 je na tom líp a jeden si sem do prostoru pod podlážkou může nacpat fůru věcí, od velké lékárny, přes měnič na 230 VAC až po umělé vagíny, jak je kterému soudruhovi na cestách potřebné. Například 2 kg CO2 hasičák se mi pohodlně vešel na zem mezi sklopenou 3. a 2. řadu sedadel a ještě zbylo místo na další krámy, které by jinak strašily v kufru.

    Sklopením druhé a třetí řady sedadel se získá krásně rovná plocha, což neměl ani Outlander, ani 330e.

    Těch 295 koní má 330e jen 12 sekund, pak se zřejmě elektronům v kabelech točí hlava. XC90 takové omezení nemá. Zde je pro změnu omezení maximální rychlosti. V papírech píšou 180 km/h, na palubce svítilo 193 km/h a GPS mi říkala 186 km/h. Tak nebo tak, při rychlostech nad 180 km/h už to na veřejných komunikacích moc požitek z jízdy není, protože nevíte, které prase (ať už divoké, nebo lidské) vám tam vlítne. Já osobně cestuju po německých dálnicích cca 150-160 km/h, takže tahle švédská buzerace mi nevadí.

    Co se designu infotainmentu týče, tak přechod z BMW k Volvo je asi jako přechod z Win11 k WinXP. V podstatě všechno funguje podobně, jen se věci hledají v jiných místech a to, co u jednoho nejde, to to druhé umí et vice versa. Volvo působí v designu o deset let zaostale, ale zase některá nastavení jsou přehledně na jedné stránce a ne vnořena ve čtyřech podmenu. Vzdáleně mi to připomnělo Mitsubishi. Zřejmě rejžáci Japonec s Číňanem maji podobnou filosofii, na rozdíl od buřtového Bavoráka.

    Když v BMW vypnete čárového asistenta, tak se zelené kolečko změní na oranžové, auto vás zprcá a při příštím startu je to zase zapnuté. U Volva vypnete, nikdo neprcá a zůstane to vypnuté. Naopak zase BMW umí (pouze pokud je nabitá baterie) na dálku zapnout i klimu, případně naprogramovat zapnutí klimy, Volvo umí buď jen topit, nebo větrat s filtrací vzduchu. Na druhou stranu, volvu je jedno, jestli je nabitá baterie, protože na to ma bufík. BMW při vybité baterii prostě netopí. Jen, pokud je nastartovaný motor, což dálkově neumí. Takže jsem vždy musel nechávat aspoň 20 % energie v baterii, pokud jsem ráno při odjezdu do práce chtěl mít automaticky vyklimatizované auto.

    Evidentně je na XC90 poznat, že ho dělali seveřani. Všechno ohledně tepla umí nabízet líp. Jestli časem rodilí Švédi přejdou místo montáže aut na výrobu sandálů a chov velbloudů, to ukáže čas. Zatím toto ale umí dobře.

    Světla sice nejsou laserová, ale svítí dobře. Zdá se mi i, že šablonování je ještě o chlup rychlejší, než u BMW a to zase je, dle kolegů, rychlejší než u Schadewerke. Diky tomu, že mám teď světla výš, tak se líp hlídá jejich sklon směrem dolů a čeští vychovávači na mne ještě neblikli.

    Standardní nabíjení trvá skoro šest hodin. To odpovídá kapacitě baterie, se kterou se pak dá cca 70 km jet. V práci mne doba mabíjení neomezuje, po cestách nenabíjím a doma taky ne. Nabíjení během jízdy probíhá srovnatelnou energií, jako u BMW, takže nabití pro cca 40 km dojezdu vyžaduje přibližně 50 km jízdy, podle terénu a stylu. Ekonomicky nemá nabíjení za jízdy smysl, ale pokud chci projet dvě německá zelená města po sobě, aniž bych jak kokot mezi nimi nekde hnil u nabíjecího stojanu půl dne, pak mohu cestou ke druhému a každému dalšímu cestou dobít.

    Spotřeba oturbeného a okompresorovaného dvoulitru při jízdě bez baterie je někde okolo devíti litrů. Celkově je elektro/kompres/turbo velmi dobře sladěno, žádné díry, okamžitá reakce na plyn a až 5,4 sekundy na 0-100 km/h při této krabici není špatné.

    Jediné, co mi opravdu chybí, je megačudl vedle šaltrpáky, který u BMW nabízí spoustu pohodlných funkcí, včetně touchpadu, kde lze prstem psát písmena třeba pro navigaci, aniž by člověk spustil oči se silnice. Dohadování se s navigací hlasem stran jmen českých měst je tu úplně stejně pitomé, jako u BMW či MB.

    Zpočátku mi trvalo si zvyknout, že pravý LCD není nudle, alébrž lehce na výšku, ale ve finále je to pro navigaci příjemnější, protože je víc místa okolo značky auta na všechny strany. Vnitřní WiFi a podobné blbiny jsou stejné, jako u BMW.

    U rádia se zřejmě projevuje, že Číňan má všechno menší a kratší, protože anténa nebo vstupní předzes má rozhodně menší citlivost u DAB a tady v horách vypadává o něco víc. Naopak kamera pro ovládání světel funguje i při silném dešti, kdy u BMW občas oznámila, že sorry.

    Interiér je možné mít až dřevo a kůže, disky 22”, prostě na utrácení je možností dost. Tažné 2,4t oproti 1,5t na BMW výhodou. Cena 114 t€ sakumprásk. Míň, než by stála X5 ve stejné výbavě.

     


    15.09.2024 Sysop

  • Sunday 15 September 2024 - 21:51
    Featured Image

    Přiblížil se nám konec volebního období v krajích a STAN se svým typickým modus
    operandi nastavuje poslední rok procesy tak, aby se dalo něco vyždímat, i kdyby volby
    „nedopadly“. Krajská koncepce cyklistiky se tak zdá být ideální nástroj.


    Středočeský kraj má tedy novou koncepci rozvoje cyklistiky, kterou bez většího zájmu
    předložil Petr „Cyklostezka“ Borecký za STAN. Kraj sice už koncepci rozvoje cyklistiky měl,
    dokonce skoro stejnou, ale podle pana Cyklostezky byla „nedostatečně realizovatelná“ a
    bylo třeba do ní doplnit pár bodů. Téma rezonovalo letos kolem května, kdy ho
    Zastupitelstvo Středočeského kraje schválilo. Neslyšeli jste? Není divu – informace o
    schválení se objevila pouze na obecních nástěnkách, a to v podobě krátké zprávy na půl
    strany A4, že koncepce byla přijata a případné připomínky je možné zaslat na úřad. Těch
    několik málo lidí, kteří si oznámení všimli, se dostalo až na stránku krajského webu.

    Na stránce najdete spoustu materiálu. Určitá část jsou zkopírované bláboly nějaké
    cykloaktivistické úderky a přinejmenším pochybné metodiky, které tato prosazuje. Další
    částí je „dotazníkové šetření“ s otázkami typu „Má vaše obec zpracován dokument řešící
    oblast cyklodopravy“. U obcí s deseti domy někde v lesích s jednou slepou cestou, kde
    cyklistu viděli naposledy když přes ní Wehrmacht projížděl na frontu do Ruska, je takové
    otázka zodpovězena záporně. Takových obcí a měst je pochopitelně více, než těch
    větších, pro které cyklistika dává nějaký smysl a které téma již dávno mají zpracováno po
    svém. Prostým sečtením dat takového dotazníku, kde Horní Lhota u Volšova má stejnou
    váhu jako Beroun, se tak logicky ukáže, že obce jsou na tom s cyklistikou vlastně špatně a
    je třeba aby se do toho vložil kraj jak organizačně, tak finančně. Jedná se tedy o očekávaný
    výsledek, který „vědecky podpoří“ krajské výdaje a intervence do cyklistiky. Dotazník
    pravděpodobně nebyl ani odeslán přímo obcím, nebo minimálně ne všem, ale nějakým
    záludným „kontaktům předaných Středočeským krajem v červnu 2023 s termínem
    dokončení na konci července 2023“, jak je zmíněno na začátku dokumentu. Nelze proto
    vyloučit, že si Kraj výsledek předem pojistil výběrem kontaktů, aby to správně vyšlo. S tím
    už má STAN také dobrou praxi (zdroj).

    Přidaná hodnota STAN je ve dvou bodech. Zaprvé v příloze číslo 6, která je faktickou
    stránkou koncepce cyklistiky a je v ní rozpočtování do roku 2030. Kraj a obce, kterým to
    bude pravděpodobně také dotovat kraj, mají realizovat „vyhledávací studie“ na chybějící
    části 34 cyklostezek, každá jedna za statisíce až jednotky milionů. Jen na „vyhledávací
    studie“, se kterými pochopitelně pomohou „odborníci“ ze spřátelených cyklospolků,
    půjdou desítky až stovky milionů korun. Důležitou informací také je, že se nejedná o celé
    cyklostezky, ale pouze o části na území Středočeského kraje a další výdaje budou
    financovat kraje okolní.

    Druhou zajímavou částí je samotná realizace cyklostezek. Na dokončení každé jedné z
    patnácti páteřních cyklostezek, které ve většině případů již existují a plní téměř výhradně
    turistické účely, je do roku 2030 rozpočtováno „desítky až stovky milionů korun“. Kraj tak
    na realizaci všech cyklostezek utratí vyšší jednotky miliard korun. Klíčovým aktérem této
    realizace má podle dokumentu být KSÚS, což je organizace silně spojovaná s pokračující
    korupční kauzou Dozimetr.

    Tím by to mohlo celé skončit a za 5 let se můžeme ptát, proč to celé stálo tolik, kolik to
    stálo. To nejdůležitější je totiž napsáno ledabyle jakoby náhodou, protože ďábel je v
    detailu. Realizace cyklotras samozřejmě znamená i výkup pozemků pod cyklostezkami. A
    právě zde přichází na řadu klíčový odstavec v usnesení Zastupitelstva kraje, které je k celé
    koncepci jakoby navíc připojeno:

    III . s o u h l a s í
    se zajištěním majetkoprávního vypořádání pozemků dotčených stavbami cyklistické
    infrastruktury ve smyslu z. 416/2009 Sb. tak, že kupní cena bude až do výše ceny
    stanovené znaleckým posudkem vynásobené koeficientem 8, resp. 1,5.

    Pokud tedy vlastníte pozemek pod existující nebo plánovanou cyklostezkou, můžete po
    kraji za výkup žádat až osminásobek jeho odhadní ceny v případě nestavebního pozemku
    a jeden a půl násobek v případě pozemku stavebního. Tento mechanismus byl do zákona
    vetknut, aby zrychlil výstavbu kritické infrastruktury. Například tratí pro rychlovlaky,
    dálnic, rychlostních silnic, nebo klíčových elektrovodů. Ale když jde o odpomoc Kraji od
    nadbytečných financí, použije ji STAN i na cyklostezky. Kraje a obce v době krize totiž
    hospodaří s rekordním přebytkem (zdroj) a to je třeba vyřešit.

    V rozhodnutí je tato část zmíněna účelově, aby rozhodování o výši výkupní ceny přešlo
    přímo do rukou KSÚS a Dozimetru. Ne aby o tom diskutovali nějací zvolení zastupitelé
    mimo STAN a navrhovali alternativní řešení. Dá se očekávat, že spřízněné osoby nyní
    začnou zuřivě nakupovat pozemky pod zamýšlenými cyklostezkami s argumentem, že
    „podporují cyklistiku, chtějí vlastnit kus cyklostezky a po ní jezdit na kole a vám je ten
    pozemek stejně k ničemu, a navíc ho vyvlastní, tak jim to máte prodat za půlku“.
    Pokud Vás ovšem napadlo, že spřízněné osoby předběhnete, nebo dokonce takový
    pozemek vlastníte a je to pro vás tedy výhodné, tak to fungovat nebude. Na to už se
    myslelo a uvedl to přímo pan Cyklostezka ve svém příspěvku v rámci hlasování o
    zařazeném bodu:

    Chtěl bych tady říct, že prosím, nedržte se úplně, jak bych to řekl, pevně té samotné mapy,
    protože ta mapa je věc, která bude v průběhu času procházet změnami, protože vždycky
    v tom území při té samotné přípravě a realizaci můžete zjistit, že se objevil nějaký problém,
    se kterým se i při přípravě té cyklokoncepce nepočítalo. To se děje dnes a denně při
    přípravě těch jednotlivých cyklostezek.

    Zkráceně řečeno: jestli je váš pozemek nezbytně nutný pro ochranu investice na páteřní
    cyklostezce a kraj ho vykoupí bez dalších otázek za osminásobek ceny, nebo stezka
    povede jinudy, rozhodují osoby z KSÚS podle naprosto nejasných pravidel, protože jim
    tímto usnesením byla udělenou pravomoc. Nové zastupitelstvo jen celý záměr finálně
    schválí. Nebo neschválí, ale v tom případě přece „neschválilo důležitou cyklostezku a
    ohrozilo důležitou investici“ a kdo si něco takového dovolí?

    Jak vidno, Dozimetr neřekl poslední slovo.

     


    15.09.2024 Transmitter

  • Sunday 15 September 2024 - 21:38
    Featured Image

    Na nadcházející sobotu 21.9. by vycházelo tradiční setkání čtenářů a autorů našeho webu, totiž Den svobodné mobility. Letos se však našeho setkání vzdáme ve prospěch jiné akce, během které je rovněž možné si zajezdit autem a nejen to.

    V sobotu 28.9. organizuje spolek Obrozenci 2.0 výstup na horu Říp. Videopozvánku najdete zde. Loňské akce jsem se účastnil a s pořadateli jsme se shodli, že se zkusíme postarat, aby nás letos bylo zase o něco víc a proto vyzveme čtenáře D-FENSe, aby se k akci také přidali, což tímto s radostí činím.

    Vážení čtenáři, využijte tedy čas, který byste jinak věnovali Dni mobility, akcí s Obrozenci 2.0 na Řípu. Nejedná se o žádný kruciální sportovní výkon, je to jen trochu do kopce a doufejme, že i přes deštivé počasí budou stezky pro turisty v přijatelném stavu.

    Jako bonus je možné potkat zajímavé osobnosti. Nemám to sice potvrzené, kdo tam bude letos, ale posledně se účastnil Daniel Landa, Libor Vondráček (ten dokonce vyvlekl na horu Říp reprobednu), Robert Vlášek a další osobnosti, spojené se stranou Svobodných a českou vlasteneckou scénou. Také jsem tam zaznamenal několik mediálně certifikovaných dezolátů a dezinformátorů, tedy sejde se ta nejlepší společnost pro sobotní poledne.

    Pro zlepšení vizuálního dojmu z celé akce doporučuji vzít s sebou českou vlajku.

    Dostatečný počet účastníků by také mohl napomoci dokonání jiného záměru, totiž symbolickému obejmutí hory Říp českými vlastenci. Loni se to ještě nepodařilo, nicméně je zde potenciál to letos dokázat. Prvního covid-game výstupu v roce 2022 se účastnílo 150 lidí, loni nás bylo 1500 a bylo to skutečně impresivní.

    Cesta autem na Říp je příjemná záležitost. Proto jsme jeden čas uvažovali uspořádat Den mobility tak, aby na Řípu začínal nebo končil, a s výstupem na Říp byl spojený. Nakonec se ukázalo, že je to nereálné a překombinované, protože pokud bude účast stejná nebo vyšší než loni, bude tam docela dopravní chaos. Nicméně bude fajn, abychom se během cesty a parkování poznali, proto označíme naše vozidla stejně jako při Dni mobility, tedy českou vlajkou ve formě samolepky nebo nějak jinak.

    Těším se tedy na shledanou v sobotu 28.9. na Řípu.

    V souvislosti se Dny mobility mám ještě jeden postřeh. Chtělo by to nějakou inovaci. Je čím dál větší problém hledat vhodné trasy a „v okrese Praha-Západ je snad všechno rozkopaný“, jak reportoval v srpnu náš spolupracovník Dan, když se pokoušel najít letošní trasu. Původně jsme DSM vymysleli jako protiváhu cyklojízd, jenže cyklojízdy se už nejspíš nekonají nebo o nic není nic slyšet. Možná nějaké probíhají, možná ještě někde jezdí užiteční idioti na kolech, cinkají na zvonečky, hrají si na dopravu a prudí veřejnost, ale už nejsou zapotřebí. Cykloaktivisté našli jinou cestu, jak terorizovat zbytek obyvatelstva. Pomocí Pirátské strany se prokopali do úřadů a institucí a tam „velmi morálně škodí postranně“, takže šikanovat lidi cyklojízdami už nepotřebují. Inovovali a my bychom taky měli inovovat. Nějaký nápad?

     


    15.09.2024 D-FENS

  • Sunday 15 September 2024 - 08:12
    Featured Image

    Na ruské probíhající „denacifikaci“ generál Pelz zjevně nevidí nic špatného či neobvyklého, ačkoli o jejích konkrétních opatřeních ve svých vystoupeních cudně mlčí. Na její podporu a ve snaze maskovat v předchozím textu nastíněná opatření však vytahuje svou univerzální expertizu, nasazuje si svůj etnografický klobouk a obohatí čtenáře vědeckým výkladem o obyvatelstvu Ukrajiny:

    Ukrajina, jak já říkám, jsou minimálně tři Ukrajiny: Rusky mluvící východ, západ – to jsou možná spíš Poláci, a střed, který bych charakterizoval jako pravé Ukrajince, kteří rozumějí rusky, ale kteří se vidí spíš v Evropě, ale současně i v Rusku. Evropa je jim sympatická, ale Rusko jim nevadí. A všechny tyto tři složky se dostaly do konfliktu.

    Zde na nás opět trčí generálova snaha při svém odhalování vždy a všude vystrkovat ruskou „mírumilovnost“, takže opět slyšíme, že válka na Ukrajině vlastně je proto, že Ukrajinci se vzájemně „dostali do konfliktu“, tj. žádná ruská invaze s tím nesouvisí, protože v pelzovském vesmíru ani žádná nebyla, nýbrž šlo „speciální vyjednávací operaci“. Zajímavější však je generálův rozbor etnického složení Ukrajiny, kterou rozděluje na tři části: „spíš Poláci“ na západě, „rusky mluvící východ“ (tj. fakticky Rusové), a „praví Ukrajinci, kteří rozumějí rusky a Rusko jim nevadí“.  Ten stojí na „převratném“ objevu, že používaný jazyk má být určující pro politickou příslušnost či alespoň pro politické sympatie a loajalitu. To by bylo jistě zajímavě například pro Rakušany a část Švýcarů vůči Německu, Američany vůči Velké Británii, podstatnou část Afriky vůči Francii atd.

     

    Ruská woke propaganda

    Všimněme si též, že podle Pelze základním rysem „pravých Ukrajinců“ je, že „rozumějí rusky a Rusko jim nevadí“. Zde se „konzervativní“ generál hrdě staví po bok „woke“ aktivistů, kteří také s chutí určují, kdo je „opravdový Afroameričan“ či „opravdový gay“, přičemž základním kritériem pro ně, stejně jako pro Pelze, je mít ty „správné“ politické názory.

    Ukázkou toho byl případ z minulé prezidentské kampaně v USA, kde si Biden v jednom interview „pustil pusu na špacír“ a na rovinu afroamerickému tazateli odpověděl: „Když máš problém pro mě hlasovat, tak nejsi černoch.“ Podobných příkladů se dá najít mnoho, například zásada, že „správná feministka“ (viz věčná kauza J. K. Rowlingové) musí podporovat ženy soutěžící ve sportu s muži, sdílející s nimi záchody, vězeňské cely, kosmetické salóny (zejména zaměřené na depilaci intimních partií) či dokonce azylové domy pro oběti znásilnění či domácího násilí atd., jinak není „feministka“, nýbrž pouze „odporná TERF“. Stejně tak v podání ruské propagandy ten „správný Ukrajinec“ musí mít kladný vztah k Rusku, jinak to je pouze „odporný nacista“.

    Tedy „správný Ukrajinec“ je v ruském pojetí fakticky Rus nebo skoro Rus (neboli „Malorus“, případně „mladší bratr“) a hlavně touží se stát úplným Rusem nebo alespoň součástí Ruska. To samozřejmě Rusku „dává právo“ se o něho „starat“ a „vychovávat“ ho (blíže o konkrétních způsobech v tomto textu). A samozřejmě, pokud někdo výše uvedené odmítá, tak není „správný Ukrajinec“, nýbrž „nacista“. Rusové, stejně jako „woke“ aktivisté, zbožňují odhalování „zrádců a odpadlíků“ a jejich trestání (viz historicky se opakující ruská tradice čistek a plošných represí). V tomto kontextu pak ruské chování na Ukrajině, včetně útoků na civilní obyvatelstvo, z hlediska běžných Rusů i ruských propagandistů „oprávněné“ a plně v souladu s ruskou „mírumilovností a dobrotivostí“.

     

    Adolfův odkaz

    Z výše uvedeného etnografického rozboru vyplývá, že většinu Ukrajiny údajně obývá obyvatelstvo mající kladný vztah vůči Rusku, i když ne všichni z nich jsou podle pelzovských kritérií skuteční Ukrajinci. Naopak z pohledu generála Pelze část z nich jsou, a i před ruskou invazí byli, „obyvatelé Ruska“ (bez ohledu na to, zda jimi chtěli být). Proto také ruská invaze v únoru 2022, ani ruské útoky v letech 2014 a 2015 samozřejmě ve světě ruských propagandistů nejsou invazí ani útoky, nýbrž šlo o to, že „Rusko mělo tendence ochránit vlastní rusky mluvící obyvatelstvo na východě“. Tato obsese vidět své „vlastní obyvatelstvo“ na území jiných států a považovat to za důvod pro vojenské útoky na tyto státy byla typická pro podivného knírkatého chlapíka jménem Adolf. Je dobré vědět, že generál Pelz má pro tuto obsesi pochopení, a můžeme se jen domýšlet, jak by se propagandisticky bil za Adolfa se stejným nasazením jako za Vladimíra Vladimíroviče.

  • Sunday 08 September 2024 - 21:31
    Featured Image

    V sobotu 14.9.2024 odpoledne se na několik hodin zcela uzavřou z důvodu pořádání cyklistického závodu některé silnice ve frýdlantském výběžku.

    Frýdlantsko je téměř tři měsíce ničeno uzavřením komunikace přes Mníšek se současnou výlukou železničního spojení. Už toto samotné je dopravní armageddon.

    Nedávno jsme začali dostávat informace o pořádání tohoto závodu, a to už přestává být legrace.

    O tomto závodě je možné se dozvědět, že startovné pro jednoho účastníka stojí od 2590 Kč do 3990 Kč. Nikde už však není možné zjistit, k čemu vybrané peníze poslouží. Očekával bych, že peníze poputují např. na modernizaci nějakého léčebného zařízení, někomu, kdo potřebuje pomoci, na výstavbu cyklostezky nebo podobnou bohulibou činnost. Také nikde není uvedeno, že region bude touto akcí proslaven, jako by tu projel Závod míru a vše se ukazovalo v TV, což by přispělo k atraktivitě oblasti. Nic, prostě nic. Takže jde s největší pravděpodobností o podnikatelskou akci.

    Přístup pořadatele je také podivný. Do schránek nám poslal papír s tučným nápisem:

    OMEZENÍ DOPRAVY!!! Na začátku se omlouvají za nutné uzavření komunikací. Na konci pak ředitel závodu, pan Lubor Tesař, děkuje za pochopení. Psaní je přiloženo v příloze textu. Kdo by čekal, že se pořadatel bude omlouvat za omezení, že nemůžete odjet  z domu, marně. Prostě OMEZENÍ DOPRAVY!!! Pro radost několika cyklistů ze sportu a kšeftu organizátora na vás obyvatele (na stovky až tisíce obyvatel!) uvalíme DOMÁCÍ VĚZENÍ!!! Oznámení v této formě je akceptovatelné pouze v případě hlášení krizových situací na komunikacích (prasklé vodovodní potrubí a další havarijní stavy), rozhodně ne, když žádáte o toleranci omezení z důvodu závodu.

    Organizátor akce to ani nevylepšil letáky, které tu rozvěšují po okolí. Na plakátu na nás cyklista špulí zadnici, ze které mu kouká nejspíše kramle. Z textu se dozvídáme, že naše obec překáží v trase závodu, opravuji, vaše obec je na trase závodu. Závěrem jsme vybídnuti: A PŘIJĎTE FANDIT!

    Organizátor závodu byl informován o dopravní situaci na Frýdlantsku, a přesto se zde tento závod uskuteční. Situace místních obyvatel je mu naprosto lhostejná.

    A já se ptám, kdo celou akci povolil? Liberecký kraj, který je v materiálech akce uveden jako institucionální partner? Liberecký kraj kritizujeme nejen za zcela nezvládnutou organizaci uzávěry silnice v Mníšku. Je to jen další ukázka lhostejnosti k obyvatelům. A to je i jeden z důvodů, proč kandiduji v krajských volbách – abych změnil způsob komunikace s obyvateli Libereckého kraje.

    Tímto textem rozhodně nebojuji proti cyklistům nebo sportu obecně. Co když se napříště rozhodnou uzavřít silnice nějací aktivisté, kteří se rozhodnou v čemkoli závodit. Opět jim to bude povoleno a obyvatelům z nějakých závodních pohnutek pár jedinců opět omezí právo na volnost pohybu? Druhou věcí je arogance organizátora, jakým způsobem oznamuje obyvatelům domácí vězení.

    Opakuji, opravdu jsem nikde nenašel, jaký má závod přínos pro dotčené obyvatelstvo a tuto oblast.

    NEBUĎME OVCE!!!

     


    Leader koalice SPOLU PRO Liberecký kraj Petr Poštolka

    08.09.2024

  • Sunday 08 September 2024 - 21:02
    Featured Image

    Část své dovolené jsem si letos naplánoval jako kondiční trénink, a proto jsem si vybral krásné prostředí České Kanady. Nejen že si na kole užijete příjemný kopcovitý terén bez davového šílenství tradičních jihočeských center, ale kromě Ďáblovy prdele si můžete v nedalekém rybníku Zvůle prohlédnout živé raky.

    Do Slavonic jsem přibyl večer v den ukončení filmového festivalu, kdy bylo oznámeno, že festival skončil úplně. Prý se nějak nedohodl pan producent Trojan s vedením města. To jsem pochytil z útržků rozhovorů v restauraci Besídka, kam jsem se svou drahou polovinou vyrazil na večeři. Z důvodu velmi nekvalitní stravy kompletně z friťáku se mi po nějaké době začal zvedat kufr i z keců, které vedli hosté u vedlejšího stolu. Pokus o citát:

    „Dyk ten Trojan jim sem přivezl příležitost, sakra, pět dní mají úžasnou možnost si přivydělat, no a když se jim to nelíbí, můžou přece někam odjet na dovolenou, a byt pronajmout, to je taky příležitost…,“ rozčilovala se jedna dáma okolo 35 u stolu vedle mne. Už jsem se nadechoval, že se zapojím do hovoru, ale v ten moment jsem ucítil bolest v holeni, kterou mi uštědřila ta paní, co mi vaří, a zaslechl jsem zasyčení, které by se do spisovné češtiny dalo přeložit jako „Nech to být.“ Ignorace té paní z Prahe byla ale bezbřehá. Proč si to myslím?

    Tak zaprvé, pan Trojan není žádný altruista a nikomu nevozí příležitosti. Pan Trojan je úspěšný producent, který má za sebou hodně povedených projektů. To znamená, že je mimo jiné i dobrý obchodník, což vylučuje scénáře typu win-win. Nic proti panu Trojanovi, naopak. Dle mého největší příležitostí pro Slavonické je tři kilometry vzdálená rakouská hranice, kde se najdou určitě lepší možnosti než pětidenní posluha pražským lepšolidem. Rád bych také viděl onu dámu z restaurace, jak ochotně půjčuje své obydlí, nechává úplně cizí lidi vstoupit do intimity vlastního soukromí, aby se po pěti dnech vrátila do bytu, kde je v obyváku nablito, sprcháč má utržené dveře a oknem v ložnici proletěl porcelán po babičce. A pokud by vyli Slavoničáci opravdu chudáci: jestliže dám hladovému pět dní v roce nažrat, co bude dělat těch zbylých 360? Jenže oni Slavoničáci nejsou hladoví. Jsou hodně daleko a nějaká Praha jim může být u prdele, pro ně je to stejně blíž do Vídně. Stačí se naučit pár slovíček, a i bez velkého vzdělání můžete prodávat u benzinové pumpy za víc peněz, než si usmolí mnohý pražský intelektuál.

    Nemám nic proti Pražákům jako takovým. Často Prahu navštěvuji, a díky tomu potkávám lidi, kteří nemají pocit, že Praha je pupek světa. Jen stále nemůžu pochopit, jak ona paní z restaurace přišla na to, že je něco víc než Slavoničáci, a že si všichni sednou na prdel, když jim začne rozdávat zrcátka a korálky. Ale ona paní v tom není sama: Kdysi jsem v Provence viděl na trhu tričko s dvěma mapami a dvěma nápisy: „Jak vidí Pařížan Francii“ a „Jak vidí Francouz Paříž.“ Na prvním obrázku byla mapa Francie s hypertrofovaným obrysem hlavního města, kde z každé strany zbývalo ke státní hranici pár kilometrů. Na tom druhém obrázku zase Paříž v mapě Francie nebyla vůbec, topila se někde v Biskajském zálivu… Pocit nadřazenosti části obyvatel hlavních měst je patrně společná vlastnost na celém světě.

    Nikdo se nemůže divit mimopražským obyvatelům, že koukají na Pražáky s despektem, pokud narazili na exemplář podobný té paní. Platí to samozřejmě i naopak, protože procento ignorantů je spravedlivě rozprostřeno napříč populací. Pokud někde jsou základy animozity jedněch vůči druhým, pak je vidím v podobných situacích. Bohužel respekt není něco, co by se dalo koupit v trafice.

    Tak jsem si poplakal, a tady je ten obrázek raka ze Zvůle, abyste viděli, že nekecám.


    08.09.2024 Pako

  • Friday 06 September 2024 - 01:38
    Featured Image

    Rozmohl se nám takový nešvar. Stále více webových serverů vydírá uživatele, že buď svolí cílenou reklamu, nebo musí zaplatit výpalné za to, že se jim stejně bude zobrazovat reklama, akorát necílená. Absolutně neetičtí ajťáci opět hřeší na cílenou nevědomost veřejnosti a drzou manipulaci, že cílená reklama je prý něco super, přínos pro uživatele. Akorát vás přitom draží v aukci jako na trhu otroků a denně vás před stovkami společností a tajných služeb svléknou donaha stovkami datových položek. Tak si na to posvítíme včetně reálné ukázky.

    Viděli jste poslední dobou toto?

    (Nezobrazují se každému stejně – většina internetových IT korporací jede ve velkém systém zvaný A/B testing, kde různým lidém servíruje různé verze stránek, reklamy nebo omezení a ladí, co jim vydělá nejvíce)

     

    Je to důsledek zaprvé rozsudku Soudního dvora EU C 252/21, který si prosadila Meta alias Facebook proti německým antimonopolistům. A zadruhé dlouholetého monopolního postavení společnosti Google, která vymyslela ukradla (od společnosti Overture) koncept „cílené reklamy“ a ze svého dominantního postavení všechny vydírá, že buď přejdou také na cílenou reklamu, nebo se jejich necílená reklama stane „bezcennou“. Pěkně to shrnuje tento článek o antimonopolní žalobě na Google, odsouzené samozřejmě k neúspěchu, nebo přiznání Lukačoviče s konkrétními čísly, že za cílenou reklamu dostane 2x – 3x více.

    Odkryjme tedy pokličku toho, co mí neetičtí oboroví kolegové tají a manipulují a nalejme si čistého vína o „cílených reklamách“, které se technicky v branži a mnohem správněji jmenují RTB – Real TIme Bidding, aukce v reálném čase. Ale nejprve si musíme prozradit, odkud se vlastně bere to cílení.

    Každá „cílená reklama“ na internetu vás sleduje a všechno si ukládá

    Když společnost Google začínala s reklamou, naprostou náhodou (v rámci úspor strčila do jednoho kanclu vedoucího bez svědomí a experta na IT – mimochodem podobným mechanismem vznikají ve věznicích teroristické skupiny) jí došlo, že reklamy, které zobrazuje, jí vlastně v reálném čase napráskají komu se kde zobrazila. A že takto by vlastně technicky šlo používat reklamu k tomu, aby vás sledovala napříč internetem, napříč stránkami, doménami, zájmy.

    To také velmi rychle realizovala, takže každá reklama od Google a ostatních reklamek má dva účely. Nemá vám jen zobrazit reklamu – má o vás našmírovat všechno, co zjistit jde, a zpátky na servery reklamní agentury napráskat na vás, na jaké všechny stránky (nejen domény, ale konkrétní stránky nebo obrázky v galerii) jste šli a jak dlouho jste tam zůstali.

    Ještě úplně jiné grády to samozřejmě dostává na chytrých telefonech, které ze své podstaty zobrazují jen malinkou výseč obrazovky, kterou posouváte – díky tomu smartphony práskají i to, na jaký konkrétní obrázek nebo odstavec textu se díváte a jak dlouho.

    Z toho všeho lze vytvořit velmi přesný profil vaší osobnosti:

    • Na jaké servery chodíte.
    • Jaké zprávy vás nejvíce zajímají (a tedy čeho se rádi bojíte)
    • Jaké máte koníčky.
    • Na jaké koukáte seznamky nebo komunitní fóra.
    • Na které eshopy chodíte a na jaké zboží se díváte napříč internetem.
    • Jakým obrázkem nebo videem se tak dlouho kocháte (a z toho psychologický profil).
    • A samozřejmě co vyhledáváte Googlem, Seznamem, Bingem apod. Hlavně věci co naznačují jakými trpíte nemocemi nebo co vás trápí, kromě toho, jaké zboží hledáte.

    To jsou ale jenom normální stránky, které konzumujete. Ze stránek, kam čímkoli přispíváte nebo i jen odesíláte je možné zjistit, kam jezdíte (vyhledávání tras na mapách nebo v IDOSu, sportovní trackery, Geocaching), kde jste se ubytovali (rezervační služby), co jste kde vyfotili často vč. geolokace (nahrávání fotek krajinek a památek do online fotoalb) a samozřejmě, sociální sítě jsou kapitola sama pro sebe. Pokud je tam reklama s JavaScriptem nebo cookie – tak si to uloží.

    Teoreticky by to nemělo být propojitelné. Teoreticky by informace, které někam nahrajete, mohli zneužít jen majitelé serveru, kam jste to nahráli – ne reklamkáři. A majitelé serverů si nemohou dovolit až tak moc velké prasárny vůči soukromí svých uživatelů, protože oni se svými uživateli musí uzavřít smlouvu o ochraně soukromí – to reklamkáři nemusí.

    Jenže to samozřejmě jde propojit, a snadno. Pokud používáte unikátní společný identifikátor -například jeden nick- nebo dokonce ještě hůř, jednotné ID jako OpenID, Google ID, Facebook přihlášení apod., jste jasní úplně všude. Ale i pokud se vyhýbáte přihlášením, na každou stránku máte jiný nick a pracujete v anonymním okně nebo prohlížeči Tor – stejně vás mohou dostat, stačí malinká neopatrnost a zapnutý JavaScript, což je technologie přítomná údajně na 98,7% stránek na internetu, bez něhož velké % těch stránek prostě nefunguje.

    Fingerprinting vás identifikuje zkorelováním mnoha detailů

    Klíčové slovo zní „fingerprinting“ – digitální otisk vašeho počítače. To znamená unikátní kombinaci všeho, co na vás váš počítač radostně napráská přes JavaScriptová rozhraní: rozlišení obrazovky, pracovní rozlišení okna prohlížeče, pluginy (zásuvné moduly) a jejich přesná verze na tisíciny desetinných míst, kombinace jezyku operačního systýmu, jazyku prohlížeče a jazyku klávesnice, a typ a verze operačního systému.

    Chcete-li zjistit, nakolik unikátní ze všech lidí na internetu je vaše kombinace, ukáže vám to testovací stránka EFF, nadace bojující za elektronická práva a soukromí. A naopak – pokud se chcete nechat identifikovat dokonale unikátně i bez cookies, používejte okno prohlížeče, které není maximalizované na celou obrazovku, ale natáhnete na nějakou náhodnou uživatelskou velikost. Protože potom jste rázem namísto statisíců s rozlišením třeba 1140×900 pixelů ti jediní na celém světě s rozlišením okna třeba 1084×673 pixelů.

    S vyžitím fingerprintingu vás Google, Seznam a další mohou šmírovat napříč internetem. Neví kdo jste – ale načetla se jim reklama, ze které vidí, že jste 100x častěji zobrazili stránku facebook.com/jannovak95/ než ostatní? Aha, a už vás mají. A díky cookies a/nebo fingerprintingu už vás přes další reklamy sledují ztotožněné napříč internetem a znamenají si. Plus všechno, co vytáhnou z pro korporace veřejně přístupné části vašeho profilu, příspěvků, fotek.

    Smartphony jsou opět jiná liga: každý smartphone vysílá unikátní reklamní ID, kterým vás reklamky šmírují nejen napříč internetem, ale i ví, jaké aplikace máte. Na Applu se to jmenuje IDFA a má tolik slušnosti, že se ptá, než aplikacím dovolí využít IDFA pro vaše šmírování. Na Androidu od Googlu se to jmenuje Google Advertising ID a slouží jako „věčná cookie“, která vás šmíruje napříč vším a navždycky – pokud periodicky nechodíte do nastavení a nevynutíte si tam vygenerování nového náhodného GAID. Pro pořádek, už nějakou dobu Google umožňuje GAID smazat a tvrdí, že je zruší úplně – ale jelikož samotný důvod k naprogramování Androidu bylo šmírovat uživatele pro cílenou reklamu, a jelikož samotný ředitel Googlu výslovně řekl, že kdo znemožní šmírování na Androidu, ten končí, přijde mi dosti naivní věřit Googlu, že opravdu s reklamním šmírováním sekne.

    Z toho všeho se dá složit odporně komplexní a podrobný (ačkoli samozřejmě chybami zatížený) obraz vašeho života. Koníčky, zájmy, sociální okruh, rodina, bydlení, auto, příjmy, nákupy… A to postupuje do dalšího kroku, zvaného RTB.

    Real Time Bidding = Aukce soukromí uživatele v reálném čase

    V okamžiku, kdy přijdete na stránku, kde je prostor pro „cílenou reklamu“, tam ve skutečnosti žádná reklama není. Je tam prázdný reklamní prostor a masivní JavaScriptový prográmek. Ten vás přesně identifikuje na Cookies a fingerprintingu a z databáze korporace, poskytující „cílenou reklamu“, si vytáhne váš kompletní osobní profil (vyjma jména, ale i to jde zkorelovat a v řadě takových databází figuruje).

    Poté se podívá na druhou stranu: jaké všechny společnosti chtějí zobrazit reklamu na tomto prázdném místě osobě, jako jste vy? A pak vás vydraží v akci. Jako otroka na trhu otroků.

    Nejprve všem zájemcům pole váš kompletní profil, ten mívá řádově několik stovek datových položek. A algoritmy zájemců vás začnou analyzovat a vyhodnocovat: jakou máte vy konkrétně pravděpodobnost, že kliknete a koupíte? Jakou máte pravděpodobnost, že třeba ne teď, ale brzy jejich reklama ovlivní vaše chování? Algoritmus si spočítá pravděpodobnost, že reklama zmanipuluje, a nazpět pošle cenu, jakou jsou ochotni zaplatit.

    Pak dojde k aukci, kde tentýž algoritmus vyhodnotí, který ze zadavatelů je ochoten zaplatit nejvíc za zobrazení jejich reklamy vašemu konkrétnímu uživatelskému profilu. A kdo za vás zaplatí nejvíce, toho reklama se finálně zobrazí. Všechno to akorát proběhne tak rychle, že si toho ani nevšimnete, resp. považujete to za přirozené načítání stránky.

    (Zvláště absurdní je, že Googlu se podařilo ovládnout obě strany a tak pro inzerenty námezdně analyzuje i jak bude jejich reklama úspěšná – takže je motivován jít stále dál a dál v psychologickém a behaviorálním profilování každého uživatele, aby dokázal lépe a lépe predikovat jeho chování.)

    Stovky datových položek… Se namísto reklamy dají nakoupit pro šmírování

    Moment. Pokud samotný fakt, že si zadáte poptávku na „cílenou reklamu“ znamená, že zdarma dostanete stovku položek o každém člověku, který přijde na zájmovou stránku…

    To by se přece dalo použít jako perfektní nástroj pro plošné sledování obyvatelstva, nebo dokonce zájmových osob! Tajné služby už se nemusí namáhat klást štěnice, prostě si zadají cílenou reklamu a dostanou tytéž informace. A taky že ano.

    Jistý Mike Yeagley takto přišel do Pentagonu s varováním o nebezpečí cílené reklamy pro vojáky – jak snadné musí být pro Čínu, aby cílenou reklamou zjistila pikantní podrobnosti pro jejich vydírání a nábor jako agentů. A naopak, jak snadné by bylo pro USA použít totéž proti konkurentům. Tajné služby nejen v USA, ale v Rusku, v Číně a všemožně jinde jsou nejpozději od té doby prostě další ze „zákazníků“ na vaši reklamu, kteří nikdy nezaplatí tolik, aby se vám něco zobrazilo – ale dost na to, aby o vás dostali všech 400 datových položek. Namísto posílání agentů a hackování počítačů si prostě data o zájmových osobách koupíte za pár haléřů na osobu.

    Když ale řeknu „400 datových položek“, málokomu to docvakne. Lidé potřebují názornou ukázku. A přesně to naštěstí máme. V roce 2018 unikla ukradená databáze „překupníka dat“ (data broker) Exactis se 300 miliony datových položek na převážně Američany, a ITSEC výzkymník Vinny Troia poslal reálný anonymizovaný záznam slavnému Troyi Huntovi, autoru haveibeenpwned.com, který to zveřejnil a rozpitval (od 5. minuty videa dál) a nahrál na pastebin (ve formátu JSON pro strojové zpracování). Exactis má živnost z toho, že krade a přeprodává vaše profily hlavně obchodníkům, ale reklamky v čele s Google AdWords mají přesně totéž.

    Projděte si to sami a zuřte, protože máte proč: stejně důkladný profil si reklamky a „data brokeři“ vedou i na vás a posílají ho každému na každé stránce, kam přijdete a kde je „cílená reklama“. Ano, šmírují krom koníčků, příjmu, jestli si sami opravujete auto, co čtete a jak splácíte hypotéku i na vaše děti. A manipulátoři ze Seznamu, iDnesu a dalších a dalších si vydíráním vynucují, abyste s tímto svinstvem museli buď souhlasit, nebo odejít.

    Ztráta dostatečného počtu uživatelů je to jediné, co na internetové firmy platí. Lepší zobrazená necílená reklama a polovic, než žádná. Ale Seznam a ostatní spoléhají na to, že lidé si to neodepřou a ani nebudou chtít platit, takže jim z neznalosti odkliknou schválení výdělečnější cílené „reklamy“.

    Jak se rozhodnete vy?

    Reálná ukázka dat, která o vás posílají reklamky každému potenciálnímu inzerentovi

    {
    "_index": "b2c-ny-v4",
    "_type": "b2c",
    "_id": "[redacted]",
    "_score": 1,
    "_source": {
    "uid": "[redacted]",
    "location_id": "13701505",
    "person_id": "2",
    "name_first": "Richard",
    "name_middle_initial": "C",
    "name_last": "[redacted]",
    "name_suffix": "",
    "name_prefix": "Mr",
    "address": "[redacted]",
    "address2": "",
    "state": "NY",
    "zip": "[redacted]",
    "zip4": "[redacted]",
    "del_point_check_digit": "416",
    "msa": "[redacted]",
    "county_code": "[redacted]",
    "county_name": "[redacted]",
    "city": "Lawrence",
    "carrier_route": "C009",
    "census_tract": "[redacted]",
    "census_block_group": "1",
    "latitude": "[redacted]",
    "longitude": "[redacted]",
    "timezone": "E",
    "dpv_code": "Y",
    "numberofsources": "10",
    "dwellingtype": "S",
    "secondaryaddresspresent": "N",
    "livingunitid": "[redacted]",
    "area_code": "",
    "phone_contact": "",
    "estimatedincomecode": "N",
    "homeownerprobabilitymodel": "H",
    "lengthofresidence": "15",
    "lengthofresidencecode": "15",
    "numberofpersonsinlivingunit": "5",
    "presenceofchildren": "Y",
    "numberofchildren": "4",
    "childrenage00_02": "U",
    "childrenage00_02male": "U",
    "childrenage00_02female": "U",
    "childrenage00_02unknown": "U",
    "childrenage03_05": "U",
    "childrenage03_05male": "U",
    "childrenage03_05female": "U",
    "childrenage03_05unknown": "U",
    "childrenage06_10": "Y",
    "childrenage06_10male": "U",
    "childrenage06_10female": "U",
    "childrenage06_10unknown": "Y",
    "childrenage11_15": "Y",
    "childrenage11_15male": "U",
    "childrenage11_15female": "Y",
    "childrenage11_15unknown": "U",
    "childrenage16_17": "Y",
    "childrenage16_17male": "U",
    "childrenage16_17female": "Y",
    "childrenage16_17unknown": "U",
    "persongender": "M",
    "persondateofbirthyear": "[redacted]",
    "persondateofbirthmonth": "5",
    "persondateofbirthday": "0",
    "personexactage": "[redacted]",
    "personagecode": "5",
    "males_18_24": "U",
    "females_18_24": "U",
    "unknowngender_18_24": "U",
    "males_25_34": "U",
    "females_25_34": "U",
    "unknowngender_25_34": "U",
    "males_35_44": "Y",
    "females_35_44": "U",
    "unknowngender_35_44": "U",
    "males_45_54": "U",
    "females_45_54": "U",
    "unknowngender_45_54": "U",
    "males_55_64": "U",
    "females_55_64": "Y",
    "unknowngender_55_64": "U",
    "males_65_74": "U",
    "females_65_74": "U",
    "unknowngender_65_74": "U",
    "males_75_plus": "U",
    "females_75_plus": "U",
    "unknowngender_75_plus": "U",
    "personmaritalstatus": "M",
    "inferredage": "42",
    "occupationgroup": "G",
    "personoccupation": "0000",
    "ethnic_code": "T3",
    "languagecode": "E1",
    "ethnic_group": "W",
    "religion_code": "P",
    "hispaniccountrycode": "00",
    "personeducation": "U",
    "businessowner": "U",
    "ethnicconfidencecode": "U",
    "inferredhouseholdrank": "1",
    "numberofadults": "1",
    "generationsinhousehold": "3",
    "presenceofcreditcard": "Y",
    "presenceofgoldorplatinumcreditcard": "Y",
    "presenceofpremiumcreditcard": "Y",
    "presenceofupscaleretailcard": "Y",
    "presenceofbankcard": "Y",
    "gasdeptretailcardholder": "Y",
    "americanexpresscard": "U",
    "creditrating": "F",
    "investment": "Y",
    "investmentstocksecurities": "Y",
    "networth": "G",
    "numberoflinesofcredit": "2",
    "credit_rangeofnewcredit": "4",
    "americanexpressgoldpremium": "U",
    "discovergoldpremium": "U",
    "discoverregular": "U",
    "gasolineorretailcardgoldpremium": "U",
    "gasoline_retail_card_regular": "",
    "mastercardgoldpremium": "Y",
    "mastercardregular": "U",
    "visagoldpremium": "Y",
    "visaregular": "Y",
    "credit_card_indicator": "",
    "bank_card_holder": "",
    "gas_department_retail_card_holder": "",
    "travelandentertainmentcardholder": "U",
    "creditcardholderunknowntype": "Y",
    "premium_card_holder": "",
    "upscale_department_store_card_holder": "",
    "creditcarduser": "Y",
    "creditcardnewissue": "U",
    "bank_card_presence_in_household": "",
    "investing_active": "U",
    "investmentspersonal": "Y",
    "investmentsrealestate": "U",
    "investingfinancegrouping": "Y",
    "investmentsforeign": "U",
    "investmentestimatedresidentialpropertiesowned": "U",
    "assimilationcodes": "U",
    "valuehunter": "Y",
    "opportunityseekers": "Y",
    "newsandfinancial": "U",
    "automotivebuff": "Y",
    "bookreader": "Y",
    "membershipclub": "U",
    "computerowner": "Y",
    "cookingenthusiast": "Y",
    "do_it_yourselfers": "Y",
    "exerciseenthusiast": "Y",
    "gardener": "Y",
    "golfenthusiasts": "U",
    "homedecoratingenthusiast": "Y",
    "outdoorenthusiast": "Y",
    "outdoorsportslover": "Y",
    "photography": "Y",
    "traveler": "Y",
    "pets": "Y",
    "cats": "U",
    "dogs": "Y",
    "mailresponder": "Y",
    "respondedtocatalog": "",
    "sweepstakes": "Y",
    "religiousmagazine": "U",
    "malemerchbuyer": "U",
    "femalemerchbuyer": "Y",
    "crafts_hobbmerchbuyer": "Y",
    "gardening_farmingbuyer": "Y",
    "bookbuyer": "Y",
    "collect_specialfoodsbuyer": "Y",
    "religiouscontributor": "U",
    "politicalcontributor": "U",
    "health_institutioncontributor": "Y",
    "charitable": "Y",
    "generalcontributor": "U",
    "donatestoenvironmentalcauses": "Y",
    "donatesbymail": "U",
    "veteraninhousehold": "Y",
    "heavybusinesstravelers": "",
    "hightechleader": "U",
    "smoker": "U",
    "mailorderbuyer": "Y",
    "onlinepurchasingindicator": "Y",
    "apparelwomens": "Y",
    "apparelwomenspetite": "U",
    "apparelwomensplussizes": "U",
    "youngwomensapparel": "U",
    "apparelmens": "U",
    "apparelmensbigandtall": "U",
    "youngmensapparel": "U",
    "apparelchildrens": "U",
    "healthandbeauty": "Y",
    "beautycosmetics": "Y",
    "jewelry": "Y",
    "luggage": "Y",
    "community_involvement_causes_supported_financially": "",
    "animalwelfarecharitabledonation": "Y",
    "artsorculturalcharitabledonation": "U",
    "childrenscharitabledonation": "Y",
    "environment_or_wildlife_charitable_donation": "",
    "environmentalissuescharitabledonation": "U",
    "internationalaidcharitabledonation": "Y",
    "politicalcharitabledonation": "U",
    "politicalconservativecharitabledonation": "U",
    "politicalliberalcharitabledonation": "U",
    "veteranscharitabledonation": "Y",
    "charitabledonations_other": "U",
    "communitycharities": "Y",
    "parenting": "U",
    "singleparent": "Y",
    "childrensapparelinfantsandtoddlers": "U",
    "childrenslearningandactivitytoys": "U",
    "childrensproductsgeneralbabycare": "U",
    "childrensproductsgeneralbacktoschool": "U",
    "childrensproductsgeneral": "Y",
    "youngadultinhousehold": "U",
    "senioradultinhousehold": "U",
    "childrensinterests": "Y",
    "grandchildren": "Y",
    "christianfamilies": "U",
    "equestrian": "U",
    "otherpetowner": "Y",
    "careerimprovement": "U",
    "workingwoman": "Y",
    "africanamericanprofessionals": "U",
    "sohoindicator": "Y",
    "career": "U",
    "booksandmagazinesmagazines": "Y",
    "booksandmusicbooks": "U",
    "booksandmusicbooksaudio": "U",
    "readinggeneral": "Y",
    "reading_religious_inspirational": "",
    "readingsciencefiction": "Y",
    "readingmagazines": "Y",
    "readingaudiobooks": "U",
    "readinggrouping": "Y",
    "historymilitary": "U",
    "currentaffairspolitics": "Y",
    "religiousinspirational": "Y",
    "sciencespace": "U",
    "magazines": "Y",
    "educationonline": "Y",
    "gaming": "U",
    "computinghomeofficegeneral": "Y",
    "dvdsvideos": "U",
    "electronicsandcomputingtvvideomoviewatcher": "Y",
    "electronicscomputingandhomeoffice": "Y",
    "highendappliances": "U",
    "intendtopurchasehdtvsatellitedish": "U",
    "musichomestereo": "U",
    "musicplayer": "Y",
    "musiccollector": "U",
    "musicavidlistener": "Y",
    "moviecollector": "Y",
    "tvcable": "U",
    "gamesvideogames": "Y",
    "tvsatellitedish": "Y",
    "computers": "",
    "gamescomputergames": "Y",
    "consumerelectronics": "Y",
    "moviemusicgrouping": "Y",
    "electronicscomputersgrouping": "Y",
    "telecommunications": "U",
    "artsandantiquesantiques": "U",
    "artsandantiquesart": "U",
    "theaterperformingarts": "Y",
    "arts": "U",
    "musicalinstruments": "Y",
    "collectiblesgeneral": "Y",
    "collectiblesstamps": "Y",
    "collectiblescoins": "Y",
    "collectiblesarts": "U",
    "collectiblesantiques": "U",
    "collectoravid": "Y",
    "collectiblesandantiquesgrouping": "Y",
    "collectiblessportsmemorabilia": "U",
    "militarymemorabiliaweaponry": "U",
    "lifestylesinterestsandpassionscollectibles": "Y",
    "autowork": "Y",
    "sewingknittingneedlework": "Y",
    "woodworking": "Y",
    "aviation": "U",
    "houseplants": "U",
    "crafts": "Y",
    "homeandgarden": "Y",
    "gardening": "",
    "gardening2": "",
    "homeimprovementgrouping": "Y",
    "photographyandvideoequipment": "U",
    "homefurnishingsdecorating": "Y",
    "homeimprovement": "Y",
    "intendtopurchasehomeimprovement": "U",
    "foodwines": "U",
    "cookinggeneral": "Y",
    "cooking_gourmet": "",
    "foodsnatural": "Y",
    "cookingfoodgrouping": "Y",
    "gamesboardgamespuzzles": "U",
    "gamingcasino": "U",
    "travelgrouping": "Y",
    "travel": "",
    "traveldomestic": "Y",
    "travelinternational": "U",
    "travelcruisevacations": "Y",
    "homeliving": "Y",
    "diyliving": "Y",
    "sportyliving": "U",
    "upscaleliving": "Y",
    "culturalartisticliving": "U",
    "highbrow": "Y",
    "hightech_living": "",
    "commonliving": "Y",
    "professionalliving": "Y",
    "broaderliving": "Y",
    "exercisehealthgrouping": "Y",
    "exerciserunningjogging": "U",
    "exercisewalking": "Y",
    "exerciseaerobic": "Y",
    "spectatorsportsautomotorcycleracing": "U",
    "spectatorsportstvsports": "U",
    "spectatorsportsfootball": "Y",
    "spectatorsportsbaseball": "Y",
    "spectatorsportsbasketball": "U",
    "spectatorsportshockey": "U",
    "spectatorsportssoccer": "U",
    "tennis": "U",
    "snowskiing": "U",
    "motorcycling": "U",
    "nascar": "U",
    "boatingsailing": "Y",
    "scubadiving": "U",
    "sportsandleisure": "Y",
    "hunting": "U",
    "fishing": "Y",
    "campinghiking": "Y",
    "huntingshooting": "U",
    "sportsgrouping": "Y",
    "outdoorsgrouping": "Y",
    "healthmedical": "Y",
    "dietingweightloss": "Y",
    "selfimprovement": "Y",
    "automotiveautopartsandaccessories": "Y",
    "rdi": "Y",
    "homeswimmingpoolindicator": "U",
    "airconditioning": "U",
    "homeheatindicator": "U",
    "homepurchaseprice": "0",
    "homepurchasepricecode": "0",
    "home_purchase_date_year": "0",
    "homepurchasedatemonth": "0",
    "homepurchasedateday": "0",
    "home_year_built": "0",
    "estimatedcurrenthomevaluecode": "M",
    "mortgageamountinthousands": "0",
    "mortgageamountinthousandscode": "0",
    "mortgagelendername": "",
    "mortgagelendernameavailable": "N",
    "mortgagerate": "",
    "mortgageratetype": "U",
    "mortgageloantype": "U",
    "transactiontype": "U",
    "deeddateofrefinanceyear": "0",
    "deeddateofrefinancemonth": "0",
    "deeddateofrefinanceday": "0",
    "refinanceamountinthousands": "0",
    "refinanceamountinthousandscode": "0",
    "refinancelendername": "",
    "refinancelendernameavailable": "N",
    "refinanceratetype": "U",
    "refinanceloantype": "U",
    "censusmedianhomevalue": "002136",
    "censusmedianhouseholdincome": "00481",
    "cra_incomeclassificationcode": "2",
    "mostrecentmortgageamount2nd": "U",
    "purchase2ndmortgageamount": "U",
    "mostrecentmortgagedate2nd": "U",
    "purchasemortgagedate": "U",
    "mostrecentmortgage2ndloantypecode": "U",
    "purchase2ndmortgageloantypecode": "U",
    "mostrecentlendercode": "U",
    "mostrecent2ndlendercode": "U",
    "purchaselendercode": "U",
    "mostrecentlendername2nd": "U",
    "purchase_lender_name": "",
    "mostrecentmortgage2ndinterestratetype": "U",
    "purchase2ndmortgageinterestratetype": "U",
    "mostrecentmortgageinterestrate": "U",
    "mostrecentmortgage2ndinterestrate": "U",
    "purchase2ndmortgageinterestrate": "U",
    "sewer": "0",
    "water": "0",
    "loantovalue": "U",
    "passprospectorvaluehomevaluemortgagefile": "U",
    "emailflag": "N",
    "ncoa_effective_date": "",
    "donotcall": "0",
    "name": "[redacted]",
    "email": "[redacted]",
    "url": "[redacted]",
    "ip": "[redacted]",
    "date": "11/24/2009",
    "individual_match_flag": "Y",
    "email_score": "B"
    }
    }


    Nebojte se, nevracím se, výrok o Plutu platí. Akorát jsem se rozhodl rozepsat již hotové varování ze soukromé korespondence do formy článku a zveřejnit jej, protože toto je opravdu svinstvo a mí oboroví kolegové bohužel namísto osvěty stále jen mlčí a mlčí…